20 ביולי 2011

פוסטראומה

החדרים נצבעו, השלטים נתלו, כוכבים קופלו, הרוחות נרגעו- התערוכה נפתחה.
לא רק אנחנו בחרנו לפרגן, הבשורה הופצה גם בעוד כמה ערוצים:

אתר הארץ- גלריה אונליין

וואלה בית

xnet עיצוב- שווים ביקור

xnet עיצוב- תערוכות גמר 2011

העבודה של נועם פס ב-design spotter

הבוגרים נאורה ציגלר, עדי נוימן ושרון מדר ב"לחיות טוב"


וקבלו גם הצצה קטנה על הדרך:
(צילום ותדמית: אברהם קורנפלד, מתוך האתר שלו)








12 ביולי 2011

האקינג לירושלים

האקר- בעברית פַּצְחָן.

האקינג הוא מושג שאנחנו מכירים בעיקר מעולם המחשבים אך לא מגיע רק מתחום זה. ההאקרים משתמשים במערכות קיימות בדרכים יצירתיות על מנת להשיג תוצאות טובות יותר מאלו שאליהן התכוון "המשורר".
הקונספט העומד מאחורי הפרויקט הוא "האק" לעיר ירושלים, שנעשה במסגרת קורס בחירה "האקינג" של "עיר אקדמיה" בבצלאל.
לשם דוגמה: גרפיטי הוא השחתת רכוש במיוחד כאשר הוא מבוצע ללא רשות. השלכת פסולת בצידי הרחוב גם היא אסורה, אך כאשר עושים שימוש בפסולת אותה משאירה העיריה ברחוב ואינה דואגת לפינויה, (ובפעולה זו אין השחתת רכוש) לא ניתן לנקוט בצעדים כנגד ההתרסה.
במקור אינני ירושלמי. לעומת ערים ותיקות אחרות בעולם הניחנות בתסיסות, אני רואה את העיר כרצינית ו"זקנה" מדי באופיה, לכן רציתי להוסיף במעט לרוח השטות והילדותיות של העיר ע"י השתלת אזורי שעשועים מפתיעים ברחוב המספקים שמחה קטנה על הדרך.

אני רוצה להודות לבירן חזי, אורון אליאור, ניתאי גלזמן, שי אנוח ובן יפרח שעזרו לי בהצבת הפרויקט והצילום.

מתי מונחם, שנה ג'.


 

6 ביולי 2011

פיקניק מסוג אחר


פרזנטציה גרפית היא אחד הכלים החשובים של המעצב התעשייתי- לרוב פרזנטציה טובה מעצימה את המוצר ונותנת לו ערך מוסף (אלא אם המצב מלכתחילה גרוע). כל כך הרבה תוכנות מחשב מיועדות למטרה זו, כל כך הרבה פונקציות וכלים. הבעיה מתחילה כשלא נשאר לנו זמן...

היום נכיר לכם אתר קליל וידידותי שעשוי לסייע לכם בעת צרה: הפיקניק.

התוכנה ידידותית מאוד, נעימה לעין וקלה לתפעול, ולכן מומלצת גם לחובבי הפוטושופ באשר הם. למרות שמדובר בתוכנה, אין צורך להוריד שום רכיב למחשב, הכל מתבצע על גבי הרשת, מה שאומר שניתן להתחבר אליה מכל מחשב.

התוכנה מציעה מספר רב של אפשרויות עריכה, כגון: יצירת קולאז'ים, עריכת תמונות בסיסית, הוספת טקסטים בסימן מים, עיגול פינות, הוספת מסגרות, יצירת מצגות מהירות וכ"ו, והכל במספר פעולות פשוטות, מה שנקרא: גישת האינסטנט.

האתר עובד בשיתוף עם
MySpace, Picasa, Facebook, Flickr ועוד.
ברירת המחדל של האתר היא פעילות חינמית וכוללת בתוכה אפשרויות עבודה רבות, אך מי שבכל זאת מעוניין לקבל פונקציות נוספות (ושוות ביותר) כגון גופנים מיוחדים ואפקטים נוספים, יכול לקנות את גרסת הפרימיום בעלות של 24.95$ לשנה. בנוסף, לאתר ניתן להרשם גם ללא תשלום ובכך להגדיל מעט את אפשרויות העבודה, בהן נדון בהמשך.

לעיתים אנחנו נדרשים להציג מספר תמונות של אותו האובייקט, כאשר לא לכל התמונות אותה רמת חשיבות. לשם כך נשתמש היום בכלי הקולאז', שיכול לשמש אותנו במצגות, פורמטים מודפסים ותיקי עבודות.
בפוסט המשקפיים למשל, השתמשנו בפונקציית הקולאז', בחרנו בפינות עגולות ובמסנגרת לבנה כך שלא רואים אותה והתמונות נראות "צפות" ומסודרות.
<<כמובן שאת כל התמונות, כרגיל, ניתן להגדיל ע"י לחיצה>>


תחילה נכנסים לעמוד הבית של פיקניק, בכתובת: http://www.picnik.com/ ובוחרים ב-Get started now.


בדף הבא יופיעו שתי לשוניות. ברירת המחדל היא הלשונית Home אבל אנחנו צריכים את הלשונית Library. יפתחו בפנינו מספר אפשרויות: עריכת תמונות, יצירת קולאז', שיבוץ תמונות בדף דיגיטלי (תבניות מוכנות) וכ"ו. כרגע נבחר באפשרות האמצעית: Make a Collage.



תפתח לנו לשונית שלישית, Collage. בשלב זה אפשר לסגור את הדרכת 8 השלבים מצד ימין, בשביל זה אנחנו כאן. שימו לב- בתחתית העמוד ניתן להרשם לאתר ללא תשלום וכך יהיה ניתן להעלות עד 5 קבצים במקביל, לקולאז' בסיסי צריך גם כך 4 קבצים בלבד. ההרשמה לוקחת דקה בדיוק ועושה את החיים קלים יותר. כמובן שאין חובה להרשם אבל זה יאלץ אותנו להעלות את הקבצים אחד אחד ויסרבל את התהליך.

אחרי שנרשמנו, מתחילים בבחירת התמונות. בצד שמאל בתחתית המסך נמצא "סל" תמונות (Photo Basket). מוודאים שהוא מסומן על Get from computer (או כל אפשרות אחרת מהרשימה שבתמונה, לשיקולכם) ולוחצים על Upload Photos. לאחר מספר שניות תפתח תיקיית התמונות שלכם, בחרו 4 תמונות שברצונכם להעלות לקולאז'. אם בחרתם לא להרשם תאלצו לחזור על פעולה זו 4 פעמים.

לתשומת לבכם, ניתן בכל עת למזער או לפתוח את "סל" התמונות ע"י לחיצה על צמד החיצים:



לאחר ההעלאה, התמונות יופיעו בזו אחר זו בשורה בתחתית המסך. כאמור, לאחר ההרשמה החינמית ניתן להעלות עד 5 תמונות סה"כ. כל תמונה נוספת שתעלו תמחוק את התמונה הראשונה שהועלתה (בגרסת הפרימיום ניתן להעלות יותר מ-100 תמונות בו זמנית שנשמרות במחסן באופן קבוע).


עכשיו בוחרים את מבנה הקולאז': בעקרון, ברירת המחדל היא רביעיית תמונות מרובעות בגודל זהה, איתה נעבוד עכשיו, אבל בצד שמאל מופיעות אפשרויות נוספות. למי שאין את גרסת הפרימיום יוכל לבחור מתוך שלל אפשרויות ה-Basic, כל מיני וריאציות של קולאז'ים עד 4 תמונות.


גוררים את התמונות למרכז המסך וממקמים אותן בסדר הרצוי בתוך המסגרות. לאחר מילוי הקולאז' ניתן לשנות את סדר התמונות ע"י גרירתן אחת במקום השניה.
בנוסף, בכל רגע נתון אפשר להתחרט וללחוץ על Undo (צד ימין למעלה), או להתחרט על ההתחרטות וללחוץ על Redo...


הקולאז' כמעט מוכן, הגיע הזמן לפינישים. בצד שמאל מופיעות כל אפשרויות העריכה:


Spacing- בהזזת הסמן ימינה / שמאלה, ניתן לשנות את עובי קווי המתאר של הקולאז' כרצונכם.


ריבוע שחור
- בחרו צבע למסגרת מתוך מחסן צבעים. ניתן אף לדגום צבע מתוך אחת התמונות.


Proportions- בהזזת הסמן ימינה / שמאלה, פרופורציות הקולאז' משתנות. דוגמא בהמשך.


Kookiness- בהזזת הסמן ימינה זווית התמונות משתנה בתוך תחומי הקולאז', המראה ה"משוגע".


כשיוצרים קולאז' מרובע (ארבע צלעות שוות), תמונות שצולמו לרוחב יחתכו בצדדים, ותמונות שצולמו לאורך יחתכו למעלה ולמטה. במידה ובכל זאת רוצים קולאז' מרובע, יש אפשרות להזיז את התמונות לכל הכיוונים כדי למקם במרכז את האובייקט הרלוונטי, אך אם רוצים לשמור על כל התמונה? לשם כך קיימת אופציית ה-Proportions.

בהזזת הסמן שמאלה נקבל קולאז' המורכב מתמונות לאורך.

היחס האולטימטיבי לתמונות סטנדרטיות לאורך הוא 43:57.

שימו לב שלמרות שעבדנו עם תמונות רוחביות, שמנו את הפוקוס על האובייקט החשוב ע"י הזזת התמונות בתוך המסגרות:

ובהזזת הסמן ימינה נקבל קולאז' תמונות לרוחב. היחס האולטימטיבי לתמונות סטנדרטיות לרוחב הוא 57:43.


כשמחליטים שהקולאז' גמור... לוחצים על Done!


המסך הבא שנפתח הוא מסך העריכה. בשלב זה ניתן לערוך את הקולאז' (בהירות / ניגודיות וכ"ו), להוסיף כיתובים, מסגרות, הצללה ועוד- דפדפו בלשוניות Edit ו-Create ובתתי לשוניות (השורה שמתחת). אם סיימתם בחרו באפשרות Save Share.
בוחרים שם, סיומת, גודל ואיכות ושומרים:

הקולאז' מוכן:


 בהצלחה...