25 בפבר׳ 2012

הכר את המרצה- דב רטן

תקופת המבחנים וההגשות מגיעה השבוע לסיומה ובקרוב נפרסם מבחר מפרויקטי סיום הסמסטר של הסטודנטים, אבל בינתיים, קבלו פוסט "הכר את המרצה" נוסף בסדרה. והפעם: דב רטן.



שם: דב רטן.
לינק לאתר אינטרנט / גלריה: www.designaffairs.com (עד ל-1.1.12).
לימודי עיצוב (איפה? כמה? למה?): בצלאל 1980-1984 במגמת עיצוב תעשייתי.
תחום התמחות: מוצרי צריכה, מכשור רפואי, HiTec, ניהל פרויקטים, פיתוח אסטרטגיות.
כמה שנים אתה מלמד ואיפה? לימדתי במקומות שונים, בעיקר בחו"ל אך לא באופן רציף אלא בהזמנת גופים שונים, בארץ הוזמנתי בזמן עבודתי בחו"ל למכללת הדסה ולבצלאל.
קריירה (ספר גם על השנים הראשונות): אחרי שסיימתי את לימודי ב- 1984 קיבלתי מילגת השתלמות בגרמניה, שם התחלתי בהשתלמות בחברת Siemens וקיבלתי חוזה עבודה שנמשך 10 שנים. לאחר מכן המשכתי לעבוד בחברת designaffairs שעבורה פתחתי סטודיו בישראל בשנת 2009, שאותו ניהלתי עד 2012. במשך השנים עסקתי בפרויקטים שונים בתחומי עיצוב שונים עבור חברות בינלאומיות שונות. את תחילת הקריירה התחלתי ב- SIEMENS כמעצב מן השורה ובמשך השנים מלאתי משימות ותפקידים שונים בניהול החברה. בסה"כ עבדתי בחו"ל 25 שנה.
מעצב מוערך: זוכרים את ACHILLE CASTIGLIONI ? אם לא אז הסתכלו כאן.
מוטו עיצובי: Less is more
טיפ ללימודים: לדעת לשאול את השאלות הנכונות ולמצוא את התשובות. ותמיד לשאול את עצמכם האם זה באמת מה שאני רוצה להגשמה האישית שלכם או.......
המאסטר פיס שלך: הפרויקט הראשון שלי שיצא לשוק: טלפון.






אם היית מוצר, היית... הכי טוב.
חומר מידול מועדף: תלוי עבור מה, השילוב הנכון עושה את העבודה.
ריינו או סולידוורקס: ריינו!!!! אבל אי אפשר בלי סוליד.
נייק או אדידס? אדידס, חבר טוב שלי מעצב שלהם ואני מקבל הנחה גדולה.
שחור או אספרסו? תלוי מתי ואיפה.
ספר לנו משהו שלא ידענו עלייך... אני יכול למלא כמה דפים טובים ואם אתם לא יודעים עד עכשיו אז עדיף שלא תדעו גם בעתיד, או כנסו לגוגל.





3 תגובות:

  1. קצר וענייני (קצת יותר מדי), רק לא בטוח שהבנתי מה אני רואה בשתי התמונות האחרונות. שעון ו?
    תודה.

    השבמחק
  2. טלפון בשעון יד (future design study)
    פקס וסורק (future design study)

    השבמחק
  3. תודה על התשובה.

    השבמחק